Voyo a fost platforma pe care românii au putut vedea meciurile FCSB din cupele europene și pare că a dat lovitura în acest început de sezon competițional.
Mai mult decât atât, platforma deținută de PRO TV a investit sume importante pentru achiziționarea drepturilor de difuzare a două dintre cele mai puternice campionate europene, Premier League și Ligue 1, precum și Cupa Angliei, toate acestea putând fi văzute în exclusivitate.
Dorința tot mai mare a românilor de a urmări meciurile FCSB din Liga Campionilor și Europa League s-a putut vedea și prin numărul crescut de utilizatori de pe platforma Voyo, chiar dacă la început au fost reticenți cu privire la acest sistem de difuzare și care este implementat cu succes în străinătate, în competițiile de hochei, de exemplu.
Meciul retur FCSB – Aberdeen, de joi, 28 august, ora 21.30, de pe Arena Națională, va putea fi văzut și pe PRO TV, televiziunea plătind o sumă importantă pentru transmiterea partidei.
Voyo a transmis trei dintre meciurile FCSB din preliminariile Ligii Campionilor și cele ale Europa League, dar a avut și parte de situații neplăcute. Partida cu Drita, disputată în deplasare, a fost mutată de urgență pe Pro Arena, după ce platforma a picat, în urma unui atac cibernetic, după cum au afirmat reprezentanții Voyo.
În ciuda acestei situații, cu care Voyo speră să nu se mai confrunte, pentru meciul din play-off-ul Europa League, cel cu Aberdeen, numărul de utilizatorii ai platformei a fost unul crescut, iar suma încasată de Voyo este una considerabilă.
„Transmisiunea de aseară (n.r. joi, 21 august) a partidei dintre Aberdeen și FCSB, încheiată la egalitate, scor 2-2, a demonstrat încă o dată apetitul uriaș al publicului pentru fotbalul european urmărit pe VOYO. Platforma de streaming a înregistrat cifre impresionante, confirmând poziția sa de referință pentru transmisiunile sportive premium din România.
Conform datelor interne, 114.000 de conturi active au accesat platforma pentru a urmări duelul, generând un total de aproape 300.000 de sesiuni de vizionare. Estimările arată că audiența reală a depășit un milion de persoane, luând în calcul partajarea conturilor și vizionările colective, atât la nivelul familiilor, cât și în grupuri de prieteni, în spații publice precum restaurante, sports pub-uri sau terase”, se arată în comunicatul Voyo.
Numărul mare de utilizatori se traduce printr-o sumă consistentă pentru PRO TV. În contextul în care un abonament lunar pornește de la aproximativ 5 euro, venitul pe care îl realizează este de 570.000 de euro.
Trebuie menționat că în urma atacului cibernetic din timpul meciului Drita – FCSB, reprezentanții Voyo le-au transmis clienților săi că vor avea parte de un bonus, o prelungire cu cinci luni a abonamentelor, fără costuri suplimentare.
Potrivit raportului pe 2024 a FCSB, veniturile clubului au ajuns la aproape 25 de milioane de euro, un record al ultimilor zece ani, cu un profit de 3,5 milioane de euro.
Dacă de la UEFA, campioana a încasat 7,2 milioane de euro, din drepturile de televizare suma încasată a fost de 3,1 milioane de euro, în timp ce din vânzarea de bilete s-au obținut 6,3 milioane de euro.
Celelalte sume cu care FCSB și-a umplut contul au fost cele din vânzarea de jucători (5,2 milioane de euro), respectiv din sponsorizări și publicitate (2,5 milioane de euro).